Thursday, September 30, 2010

cepat la makcik........!

kisah ni paling best r... my bez ever!
kisahnya sal c ijat nih...
citenya start masa puteri masuk spital sbb kena phenomenia -aku xbrapa sure istilah nih... hihihi (jgkitan kuman kat paru2)..
petang 2 kitorg g tengok  c puteri kat spital... aku, ijat, mak, abah aku ngan sorg anak sedara aku, iffah..
on the way balik tuh... ingatkan abah aku nak tros balik jer, xnak singgah mana2 upenya tekaan kami tersasar! abh aku stop kat simpang 4, jauh r gak dari umah aku... dlm sengah jam gak la nak sampai simpang 4 tuh dri umah aku.. agaklah!
abah nak beli buah durian, mak aku lak nak g cari gula kot, alah brg2 dapur... so aku ngn iffah ni ileks je la kan...
aku ikut mak masuk kedai... pastu dh kedai tu sempit aku pun kua r... tetiba ijat dgn muka suspen nye dtg tarik tngn aku. aku actly dh boley agak asal ...
"Chik, bilik air kat mana?"
aku tengok muka c ijat nih... wahhh memang darurat nih!
"Nape?" aku tny dy wlwpun aku dh boleh agak jawapannya.
"Sakit perut nih..." haaa slalunya 'adik' kpd sakit perut ja, kali ni diserang 'abangnya'... susah ni, desisku.
"P cari tok wan!"
dy tarik tngn aku, kelam kabut la g cari keta tok wan dy... aku pun terkalut sama la..yelah kalau nak kencing boleh g aku tlg cover line, lepas je tp2 lgkang ke... T__T
eh mana tok wan ni? aku pun melilaukan mata cari keta abah. tp xder! urmm ntah ke mana abah aku g... ijat yg terkepit2 makin terdesak.
"Chik cepat la! hampa tepon la tok wan!" ijat goncang2 tngn aku nih. aku plak yg cering bulu roma! hahaha
"Ishh hampa tahan la dulu, tok wan xtahu pi mana ni... td xmau gitau cpt2.." aku bagi la sikit semangat kat dy,.
ijat xterkata. dy diam jer... pas ke kiri ke kanan aku try usya kot2 nampak keta abah aku tetiba ijat berheti sambil pegang sluar dy...
"Haaaa terkeluar laih..." dgn selamba dn tanpa rasa berslh... dy bagitau aku! aku apa lagi... tepuk dahilah! buatnya abah aku bising t... urmm
aku memng bajet abah aku nak berleter panjang la!
adehhh xsenonoh tol ko ni ijat... yg ko g melepas dlm slua tu apsal... masalah2...
dlm kelam kabut tu tetiba abah aku sampai.. owhh g cari durian rupanya... tp bukan tuh yg aku pk benanya... aku tengah suspend nk gitau yg ijat dh melepaskan hajatnya dlm slua!
mak aku yg twu seminit dua lebih awl dri abah juz jegil2kan mata jer... apa pun tak terkata. memg kami pakat bajet kena leter r kalau abah aku tawu!
hurmm nak xnak tetap kena gitau gak...
so aku pun.... "Abah.. ijat berak lam slua."
tersekat2 la jugak kan... hehehe
"Lahhh.... ang ni ijat! ishhh..."
abah aku tima dgn tenangnya... so aku pun bantailah gelak ngn iffah! hahahaha
terpaksalah kami thn je sepanjang jln tuh... haiyhhh nasib baik abah punya keta tuh beso! so ijat duduk di blakang skali! lapik plastik gi tu... sepanjang jln tuh............ dy diam jer... konfom takut tok wan bising!
aku ngan iffah punyalah tersiksa! xterkata, masing2 xdaya nak buka mulut tp..............................
"Hai ijat diam ja, mati dah ka?" abah aku tanya... sambil gelak2 la.
"Eh dak aih.." sepantas kilat ijat jawab. aku pa gi... gelak kaw2 la!
loqlaq sungguh budak nih!
balik umah, tak payah suruh dy la angkat lapik plastik tuh, g cuci, cuci keta tok wan dy... xterkata apa bila org asyik gelakkan dy! hahahaha

No comments:

Post a Comment