Thursday, September 30, 2010

mereka...

urmm ni one of my ank sedara... mohd hafizi namanya... tp kitorg juz call dy muhamad jer... dy ni special skit orgnya.. anak istimewa yg sentiasa disygi semua org dn sentiasa murah rezeki... kalau nk thu, dlm kasar2 aku nih, msih berjiwa 'sengal' sbb aku memg xley r dengar c mat ni nangis, sayu jer wlwpun sakit tinga! hahahaha
muhamad ni tengok jer mcm ni... org yg xkenal dy memg xterpikir r dy ni skit punya lasak! dy xley jalan, xley duduk, juz baring jer kat lantai. kalau kite letak dy atas bantal pun xguna, xpenahnya kepala tuh stay ats bantal! tp kalau ade org bertndang kat umah, sopan betol mamat nih, memg xnmpak r dy nyer true colour tuh..
perangai kesengalan muhamad ni akan memuncak kalau kite janji something ngan dy, wlwpun dy xley ckp, cuma twu nangis, gelak jer tp ko jgn r gatal2 jnji pape ngan dy nih.. dy akan ingt wohh... slagi ko xtunaikan jnji tuh urmmm slagi tuh la dy menghantui hdpmu! kalau kite ckp nk g shopping cmplex, ko jngn gi bising dpn dy, t nangis2 dy nk ikut! xley xckp xbermakna dy xfhm per yg kite ckp ek..
kalau kita janji ari sekian2 nk g mana2 then smpai hri tuh awl2 lg dy dh bangun, kejutkan mak ngn adik dy. contohnya, ko ckp ari jumaat so 5, 6 pg ari jumaat tuh dy dh bangun! amazing rite?? kuasa ALLAH... pk2 kan mcm mana bdk yg xtwu ckp, xpegi skola, tp dy boleh thu hri tuh hari yg kite jnji ngan dy????
dy ni nak spoil pun ader masa, dy twu time mana nk buat spoil! huhuhu
kalau dy nk something tuh, dy bantai nangis time tok wan dy ader kat umah! nk tengok cite upin ipin ker kl drift ker... ha time tok wan dy ader kat umah r dia buat pangai! memg confirm ko xley tengok cite laen r bila dh buka cite favourite dy nih.. ulang 10x kali pun dy still nak tengok jugak! hurmmm


1 g... bijak xbijaknya anak sedare aku sorg nih.. bukti ALLAH tuh Maha Berkuasa...
muhamad ni xtwu tengok jam... tp dy boleh twu time mana der cite katun kat tv9 tuh! asl kul 2pm jer, mula la dy mengeluarkan suara2nyer tuh... aduhhh kebisingan yg sengaja nk trik perhatian org. hahaha
kite nk tengok cite laen, last2 kena beralah r ngn dy. nk buat mcm mana tv tu kan dy yg punya?! hehehe
kdg2 aku berleter gak kat dy, tp hurmmm twu sndiri r... ko leterkan dy, dy bantai gelak jer kat ko! buat sakit ati jer... aku bajet dy fhm apa kitorg ckp tp cuma dy xley jwb balik jer.. kami ni mrh2 mnja jer ngn dy tuh..
alhamdulillah ada dy, adanya dy sikit sebanyak membantu r mak dy  tuh, merangkap kak aku r. kakak aku ni ibu tunggal, abg ipo aku dh ninggal, sakit... ditinggalnya akak aku dgn dua org ank... muhamad ngan ijat... dua org ni sorang cucu tok wan, sorang g cucu tok.. ok r tuh.. betullah there have a silver lining for everythings happen...
abg ipo aku ninggal pun dy bknnya pegi tnpa tinggalkan pape tuk ank2 dy nih.. sblom dy ninggal, sempat la dy belikan kereta tuk kegunaan anak dy yg sulung nih. muhamad ni tiap2 bln kena g check d spital... check gg ker, check itu ker, check ini ker...
masa dy bersunat dulu, dy berkhatan skali ngan adik dy, dipermudahkan utknya, dy kejap jer dah baik, yg adik tuh ntah pape... spoil btol! nasib baik ade makcik yg sangt baik hati... hehehe


1 g... muhamad ni org g kenduri, dy pun nak ikut gak tapi sampai tempat kenduri bknnya dy nak makan pun! malu kot sbb org asyik tengok2 dy.. belek dy (kalau aku pun aku rimas)...
patu dy ni nk makan kena kita suapkan, kalau ko xber skill baek xya memandai nak suapkan dy, bkn calang2 org boley tawu... selaen mak dy, aku jer yg teror kasi dy makan... hahaha
betoi xtipu! mybe sbb aku ni rapat ngn dy kot. masa arwah ayah dy ader, aku ajin r g stay umah kak aku tuh. abg ipo aku ajin dtg amek aku, ujung minggu ker, cuti skola ker... masa tuh aku skola rendah g, tp yelah mak ayah dy pun manusia biasa jugak kan... kdg2 tempered tuh xley tahan bila dh letih sngt... muhamad ni kecik2 dlu tido dlm buai, 2/3 pagi baru dy nak lelap! 2pun kalau dy lelap la... kalau xjenuh la... bkn dy yg tido tp kita yg menangguk tu yg ke london dlu... bila dh letih, then dy plak buat prangai... urmm memg nak kena la kan? so bila mak ayh dy xnk tunggu dy, aku pulak la yg amek alih... tersengguk2 tunggu dy.. huhuhu
kesian wei... mrh2 tp nk tinggal dy sorg takut laen plak yg jadi..


muhamad ni wlwpun special tp kenakalan dy memg gred A++++ la... fuh memg mmerlukan kesabaran yg tinggi bila nk tengok tv ngan dy... hahahaha,,
skali dy tendang ko, sengalnya sampai ke esok terasa! huhu
bayangkan ko punya best lyn jiwang tetiba 1 sepakan padu hinggap di mana2 part badan, mahu meletup r kepala babe...hehehe
tp dy ni kalau dy tendang korang, kalau korang respon lagi seronoklah dy menendang! so baik juz buat xlayan jer, t dia diam sndri la.. benanya dy boring tuh, sj nak tarik perhatian ko!


yg bestnye muhamad ni... cite, lagu apa yg aku suka, dy akan suka jugak! xkisah r aku nyanyi lagu apa, dy sengih jer dengar... terkelip-kelip mata dy layan suara aku. hahaha
sedap ker xsedap ker dy tadah jer tinga. aku pun kdg2 terperasan kononnya suara aku ni best.. hihihi.. ntah2 dy saje nk jga ati aku x...?


hurmmm pape la... yg penting... muhamad... ko xya risau t besar sapa nak jaga ko... makcik ader...muahhh syg ko...
makcik xder boyfren xper, janji ader ko... baik sembang ngn ko dari menyerabutkan kepala dgn mereka2 yg tahu menjwb...

No comments:

Post a Comment